25.7.2011

#015

Nyt on blogin kirjoittaminen jäänyt vähemmälle, pahoitteluni siitä!

Toissapäivänä eli lauantaina lähdimme Shibuyaan katsomaan, jos löytäisimme hyvän paikan missä syödä. Päädyimme vähän aikaa kierreltyämme kahvilaan, jossa Aura oli syönyt pari päivää aiemmin. Tilasimme molemmat pasta-ateriat (Aura sienikastikkeella, minä kasviskastikkeella) ja oli kyllä erittäin hyvää! Ei maksanut edes kauhean paljon, ateriat tulivat hetkessä eteemme syötäviksi ja annos oli juuri sopivan kokoinen.

Syömisen jälkeen suuntasimme junalla Harajukuun. Harajukussa suunnistimme aivan juna-aseman vieressä sijaitsevaan Yoyogi-puistoon. Kävelimme puiston päätietä (kait) vähän matkaa ja päätimme jatkaa matkaamme puistossa olleeseen pyhäikköön, Meiji-pyhäikköön.

Alue oli kaunista ja vihreyttä riitti joka puolelle. Tiheähkö metsä varjosti ihanasti eikä ollut niin kuuma. Kun olimme olleet sopivan aikaa puistoalueella, kävelimme takaisin juna-asemalle ja tulimme kotiin. Täällä Nekotalossa katsoimmekin sitten pari elokuvaa. Sunnuntaipäiväkin sujui mukavasti lepäillen ja elokuvia katsellen.

~♥~

Tänään olikin sitten hieman pidempi päivä. Heräsimme aamulla aikaisin (minä nousin puoli kahdeksalta) ja lähdimme Shinjukun juna-asemalle puoli yhdeksän aikoihin. Meillä oli edessämme matka Fuji-vuorelle. Olimme paria päivää aikaisemmin varanneet paikat bussista ja hyvä niin, sillä bussi oli aivan täynnä!

Bussimme lähti 20 vaille 10 ja olimme perillä puolenpäivän aikoihin Fuji-vuoren vitosasemalla. Perillä suuntasimme aluksi yhteen matkamuistoliikkeeseen, josta Aura osti itsellensä hupparin (ulkona oli viileähköä). Otimme innoissamme valokuvia ja kävelimme pari kilometriä vuoren rinnettä pitkin, kunnes päätimme suunnata takaisin.

Kun olimme päässeet takaisin vitosasemalle, kävin ostamassa kortteja lähetettäväksi sekä ostin pari tuliaista pienemmälle pikkuveljelleni. Valitettavasti sekä minulta että Auralta oli loppunut rahat siinä vaiheessa (jotenkin otimme vahingossa liian vähän rahaa mukaan!), joten emme voineet syödä missään. Olimme sentään aamulla ostaneet leipomosta itsellemme patongit ja minulla on omastani vieläkin pieni pala jäljellä :D No, selvisimme kuitenkin loppupäivän. Meillä oli paljon aikaa ennen bussimme lähtöä (lähti klo 15), joten odotellessa istuimme kivillä ja juttelimme vähän kaikesta mahdollisesta.

Sieltä se pilkistää!
Vuorella oli pilvistä ja kun tulimme paikan päälle, oli näkyvyys erittäin huono. Paikka vaikutti jotenkin taianomaiselta ja ikäänkuin satumetsältä. Ennen lähtöämme sää kuitenkin selkeni aina välillä ja bussia odotellessamme paljastui meille näkymät Fuji-vuoren huipullekin saakka! Oli hienon näköistä. Vähän ajan päästä bussi saapuikin ja lähdimme takaisin Shinjukuun päin.

Reissu oli kaikenkaikkiaan oikein mainio ja minä tykkäsin kovasti vaikkei huippua päästykään valloittamaan. Huomenna emme välttämättä tee oikein mitään, ylihuomenna onkin sitten jo Ghibli-museon aika!

-Milja

1. Apua, tehän tuuttekin ihan kohta sieltä pois :o!

2. Joo niin tullaankin! :D Tää on vaan niin hassua. Tän päivän jälkeen enää 3 kokonaista päivää Japanissa ! :oo